افسانه‌ی ما
۱۳۸۳ خرداد ۱۲, سه‌شنبه
من البته هيچوقت اينجا ننوشتم که حمل بر خودستايي نشه٫ ولي خوب ميدونين ٫در واقع من زلزلهء بم رو با تعداد کشته شده ها و تعداد خونه هايي که خراب شدند (با يک خونه و نيم اشتباه)و البته ريختن ارگ بم رو پيش بيني کرده بودم.البته بار اول نبود ٫قبلا هم همکاري هايي در زمينهء پيش بيني زلزله با موسسهء ژئو فيزيک ژاپن داشتم که البته اونها گفتند خونه هاي ما محکمه٫اينه که مردم هم يه کم ميلرزن باعث انبساط خاطرشون ميشه.منهم که خوب هميشه دوست داشتم گمنام بمونم اين شد که اينطوري شد.همين مهناز شاهده که من چقدر از نام و شهرت بيزارم٫اما خوب اين قلب من براي مردمه که ميتپه٫نميتونستم شاهد باشم که قراره تهران ويران بشه و من به شماها خبري ندم
با خبر باشيد که حداکثر تا هفتاد و پنج سال ديگه يک زلزله در تهران خواهد اومد.شدت ريشترش رو الان لازم نيست دقيق بدونيد٫اما با حساب تقريبي بين ۱ تا ۱۰ ريشتر خواهد بود.تعداد زيادي از مردم هم کشته خواهند شد٫که تعداد دقيق رو در فرصتي مناسب به سمع و نظر خواهم رساند.هم وطنان عزيز٫توصيه من به عنوان يک زلزله شناس اينه که
-يک .از الان تا روز وقوع زلزله٫در پارکها و جنگلهاي اطراف( ترجيحا جنگلهاي وحشي شهرستانهاي اطراف توصيه ميشود) اطراق کنيد
-دو .من شخصا خوابيدن رو توصيه نميکنم
-سه. حدالمقدور هميشه لباس پوشيده و اماده باشيد٫
-چهار. اگر نياز اضطراري به دستشويي و احيانا حمام پيدا کرديد٫در را باز بگذاريد و به امور مربوطه بپردازيد٫ فراموش نکنيد که براي حفظ اصول اخلاقي بعدا که زنده مانديد به حد کافي وقت هست
-پنج. کسي از حمام نکردن نمرده
- شش. اگر وارد مغازه اي به قصد خريد شديد٫در چهار چوب در بايستيد و خريدتان را انجام دهيد
-هفت. به هيچ عنوان اجازهء رفتن به مدرسه يا امثالهم را به فرزندانتان ندهيد٫لازم به ياداوري نيست که يک بچهء بيسواد اما زنده يقينا کارايي بيشتري خواهد داشت٫حداقل خاصيتش وقت بازسازي خانه بعداز زلزله
- هشت. توصيه هاي ايمني راجدي بگيريد٫ از خاطر مبريد که:فقط هفتاد و پنج سال پيشگيري و بعد يک عمر زندگي بي دغدغه

خلاصه که اينطورياس.خوددانيد